Oficialna strona klubu sportowego Olimpia Elbląg

22 lipca

Raport PZPN - sprawdź jak wypadła Olimpia

Raport PZPN - sprawdź jak wypadła Olimpia

Polski Związek Piłki Nożnej przedstawił Raport dotyczący organizacji i stanu bezpieczeństwa meczów piłki nożnej szczebla centralnego PZPN–Sezon 2013/14 przygotowanym przez Departament Organizacji Imprez, Bezpieczeństwa i Infrastruktury PZPN. 

 

Dokument ten powstał na bazie 1196 raportów sporządzanych po każdych zawodach przez Delegatów Meczowych PZPN oraz informacji przekazanych przez Klubowych Koordynatorów ds. Współpracy z Kibicami.

Raport zawiera szczegółowe informacje dotyczące poziomu organizacji i bezpieczeństwa na polskich stadionach – rozumianego jako połączenie w jedną spójną całość elementów określanych w języku fachowym jako „safety – bezpieczeństwo”, „security – zabezpieczenie/ ochrona” oraz „service – obsługa”. Dzięki wysiłkom podejmowanym przez kluby przy wsparciu PZPN, serwis oferowany sympatykom futbolu jest coraz bardziej profesjonalny, a komfort oglądania meczów na polskich stadionach stoi na coraz wyższym poziomie.

Frekwencja

W sezonie 2013/2014 stadion Olimpii odwiedziło łącznie 7491 osób (średnio 441 widzów na meczu) . Największym zainteresowaniem kibiców II ligi wschodniej cieszyły się spotkania Stali Mielec. Mecze Stali zobaczyło 62069 kibiców. Pod względem frekwencji Olimpia zajęła 11 miejsce w stawce.

Parkingi dla kibiców, drużyn i oficjeli meczowych

Delegaci meczowi PZPN pod uwagę brali m.in.: lokalizację / oddalenie parkingów względem stadionu, wielkość parkingów, ilość drug wjazdowych i wyjazdowych, zarządzanie ruchem na parkingach, oznakowanie i czystość. W tej kategorii Olimpia zajęła 14 miejsce spośród zespołów II ligi wschodniej.

Przystosowanie infrastruktury dla osób niepełnosprawnych

W tym obszarze najważniejsze znaczenie ma m.in.: łatwa dostępność do stadionu dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, brak stromych podjazdów, przeszkód na drodze oraz dogodne miejsce na stadionie. Średnia ocen Olimpii wynosi 3,59 i 10 miejsce w zestawieniu. Pod tym względem Olimpia nie ustępuje ekstraklasowym drużynom – Ruchowi Chorzów (3,53) i Górnikowi Zabrze (3,50).

 

 

Ciągi komunikacyjne

Odpowiednio przygotowane i zarządzane ciągi komunikacyjne służą szybkiemu przemieszczaniu się publiczności. Oceniano obsługę i właściwe oznakowanie, odpowiednią szerokość ciągów, a także brak utrudnień i przeszkód. Olimpii przypadło 11 miejsce ze średnią 4,06. Identyczną ocenę otrzymały jeszcze Legionovia Legionowo oraz Warta Poznań z II ligi zachodniej e Wisła Płock z I ligi.

 

Punkty gastronomiczne

W tej kategorii oceniano ilość i rozmieszczenie punktów, asortyment, przyjazna obsługa oraz zarządzanie kolejkami kibiców. Olimpia zajęła 8 miejsce ze średnią 4,06. Na takim samym poziomie oceniono bufety Garbarni Kraków i Rozwoju Katowice (II liga zachodnia).

Warunki pracy dla mediów

Kryterium oceny warunków pracy mediów podlegało m.in.: lokalizacja trybuny medialnej, jakość oferowanych pulpitów na trybunie, przyłącza prądu i internetu, zadaszenie trybuny medialnej, czystość miejsc pracy itd. Olimpia w tym zestawieniu plasuje się na 7 miejscu ze średnią 4,35. Tą samą średnią otrzymała Olimpia Grudziądz – 10-ta pod tym względem w I-lidze.

Sanitariaty

W tym zestawieniu nie wygląda to najlepiej. Olimpia otrzymała średnią 3,82 i 15 miejsce. W drugiej lidze wschodniej najlepiej prezentują się sanitariaty Stali Mielec – średnia ocen 5,28.

Warunki oglądania meczów

Najważniejszą rzeczą jest widoczność boiska z poziomu miejsc siedzących na trybunach, a także komfort tych siedzisk, zadaszenie, oświetlenie, nagłośnienie, czystość siedzisk i sposób ich rozmieszczenia. Olimpii przypadło 13 miejsce (średnia 4,12). Rozgrywająca swoje mecze w II lidze na tym samym stadionie Concordia została oceniona na 4,18.

 

Polityka informacyjna

Oceniano bieżące informacje na oficjalnej stronie klubowej, a także informacje o organizacji meczu. Olimpii przyznano średnią 3,88. Tą samą ocenę otrzymały Błękitni Stargard Szczeciński, Ostrovia Ostrów Wlk. (oba kluby z II ligi zachodniej).

Ocena wejścia kibiców gospodarzy

Tutaj liczyła się sprawna obsługa kibiców przez stewardów, z uwzględnieniem potrzeb kibiców, stewardzi kierujący w sposób szybki do właściwych miejsc. Średnia Olimpii 3,94. Podobnie Puszcza Niepołomice i Świt Nowy Dwór Mazowiecki.

 

Ocena stewardów

Całość pracy stewardingu (służba informacyjna i porządkowa) została oceniona na 3,88. W II lidze wschodniej gorzej zaprezentowali się tylko Limanovia Limanowa i Stal Stalowa Wola. Z kolei praca kierownika ds. bezpieczeństwa została oceniona na 4,47. Zastanawia fakt, że identyczny wynik osiągnął kierownik ds. bezpieczeństwa Legii Warszawa.

 

Ocena służby medycznej

Pod tym względem Olimpia wypada niewiele lepiej – średnia 4,00. Stewarding oraz służba medyczna to elementy najważniejsze w obsłudze meczu. Liczy się bezpieczeństwo i zdrowie wszystkich uczestników. Nad tymi elementami należy stale pracować, aby ich jakość była jak najwyższa.

 

Ogólna ocena organizacji meczów

W tym miejscy Delegaci dokonują kompleksowej, globalnej, pomeczowej oceny organizacji zawodów oraz stadionowego systemu bezpieczeństwa. Ocena Olimpii – 4,00. Podobnie oceniona została I-ligowa Sandecja Nowy Sącz. Concordia Elbląg nieco lepiej, średnia 4,06.

Najwyższą ocenę spośród wszystkich klubów otrzymała Arka Gdynia – 5,18.

 

Całość raportu znajduje się na stronie www.pzpn.pl

 

ŁK